درآمد خالص توسعه دهندگان کافه‌ بازار به ۱۸۹ میلیارد تومان رسید

اپلیکیشن ساز

پشتیبانی ۲۴ ساعته در واتساپ
گفتگو با پشتیبانی
خرید اپلیکیشن از فروشگاه
اپلیکیشن ساز
آموزش کسب درآمد میلیونی
از اپلیکیشن ساز
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 10
کل نظرات : 142
آمار کاربران
تعداد اعضا : 364
آمار بازدید
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
بازدید ماه : 109
آمار اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های خریداری شده: 486
اپلیکیشن های خریداری شده از فروشگاه: 292
اپلیکیشن های سفارشی: 194
اپلیکیشن های موجود در فروشگاه: 11
نویسنده : اپلیکیشن ساز
بازدید : 260


کافه‌بازار به‌رسم هرساله گزارشی از صنعت اپلیکیشن‌های اندرویدی در ایران منتشر کرد که از آمارهای درخورتوجهی از رشد این صنعت در کشور حکایت می‌کند.

 

اندروید پرطرفدارترین سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند در ایران محسوب می‌شود و کافه‌بازار به‌عنوان مارکتی ایرانی برای اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل، سهم اصلی را در بازار کشور دراختیار دارد. کاربران ایرانی شاید کافه‌بازار را از گوگل‌‌پلی هم بیشتر بشناسند؛ چراکه برای دریافت اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی می‌توانند بدون نگرانی از تحریم یا دسترسی‌نداشتن به اپلیکیشن‌ها، از آن استفاده کنند.

 

کافه‌بازار، بزرگ‌ترین مارکت اپلیکیشن‌های اندرویدی در ایران، هرساله گزارشی آماری از کارکرد خود منتشر می‌کند که باتوجه‌به گستردگی استفاده از پلتفرم آن‌ها، دیدی قابل‌اعتنا از وضعیت بخش‌های مختلف صنعت به کاربران و کارشناسان می‌دهد. امسال هم گزارش سال ۱۳۹۸ منتشر شد که آمارهای چشمگیری از رشد اکوسیستم اندرویدی را در ایران نشان می‌دهد.

 

 

آمارهای کلی بازار در سال ۹۸

 

اپلیکیشن بازار در سال ۹۸ رشد قابل‌توجهی را داشته و آمار ۴۱ میلیون نصب فعال برای آن گزارش می‌شود. تعداد دانلودها و به‌روزرسانی‌ها ازطریق بازار، در سال ۹۸ به ۱/۸۵ میلیارد بار رسید. در خلاصه‌ی آماری سال ۹۸، به تعداد خریداران محصول دیجیتال در بازار هم اشاره می‌شود که در سال ۹۸، به ۳/۷ میلیون کاربر رسید. خریداران مذکور، با ثبت بیش از ۲۴ میلیون تراکنش مالی، درآمد ۱۸۹ میلیارد تومانی خالص را برای توسعه‌دهنده‌‌ها فراهم کردند که رشد ۸۳ درصدی را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

تعداد کاربران ثبت‌نامی در بازار، طی سال ۹۸ به ۴۳ میلیون کاربر رسید. اضافه شدن کاربران، به‌معنای افزایش تراکنش‌های مالی هم بود که در سال گذشته به‌ مجموع ۹۰ میلیون تراکنش از زمان راه‌اندازی بازار در سال ۸۹ رسید. از آمارهای مهم دیگر، می‌توان به ثبت رکورد ۶۷ هزار توسعه‌‌دهنده‌ در بازار اشاره کرد که رشد قابل‌توجه اکوسیستم توسعه‌دهنده‌ها را در ایران نشان می‌دهد. درنهایت بازار سال ۹۸ را با رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ با رکورد دانلود و به‌روزرسانی به‌میزان ۱/۸۵ میلیارد بار به پایان رساند. نکته‌ی جالب توجه اینکه رکورد بیشترین دانلود و به‌روزرسانی هم در سال گذشته با ۱۳/۷ میلیون دانلود و به‌روزرسانی ثبت شد. پرکاربرترین روز بازار در سال ۹۸ نیز آمار ۶/۴۴ میلیون کاربر فعال روزانه را ثبت کرد.

 

 

آمار خلاصه‌ی بازار از وضعیت توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌ها در سال ۹۸ نشان می‌دهد که تعداد توسعه‌دهنده‌های فعال در این پلتفرم با افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۹۷، به ۲۹ هزار توسعه‌دهنده رسیده است که پنج هزار توسعه‌دهنده در بخش بازی و ۲۴ هزار توسعه‌دهنده در بخش برنامه فعال هستند. فراموش نکنید توسعه‌دهنده‌ی فعال به فرد یا تیم توسعه‌دهنده‌ای گفته می‌شود که حداقل یک برنامه‌ی درحال انتشار در پلتفرم داشته باشد.

 

باوجود افزایش تعداد توسعه‌دهنده‌ها در بازار، تعداد کل برنامه‌ها در پایان سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ همراه بود و به ۱۲۷ هزار برنامه رسید. درواقع به‌خاطر حذف تعدادی از برنامه‌ها، با کاهش در مجموع روبه‌رو بوده‌ایم. از میان ۱۲۷ هزار اپلیکیشن کنونی، ۱۰۹ هزار در دسته‌بندی برنامه و ۱۸ هزار در دسته‌بندی بازی قرار می‌‌‌گیرند. درواقع، تعداد برنامه‌های کنونی بازار نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۱۷ درصدی و تعداد بازی‌ها با کاهش ۴۲ درصدی همراه بوده است. نکته‌ی قابل‌توجه در این بخش، کاهش شدید تعداد بازی‌ها در بازار است که باوجود درآمدزایی مناسب سازنده‌های بازی، دلیل روشنی برای چرایی کاهش انتشار بازی‌ها دیده نمی‌شود. به‌هرحال شاید دشواری‌های توسعه‌ی بازی و نیاز به تیمی متشکل از تخصص‌های گوناگون و همچنین دسترسی کاربران به بازی‌های بسیار حرفه‌ای بین‌المللی، دلیل کاهش تعداد بازی‌ها باشد. البته نمونه‌های موفق ایرانی متعددی در اکوسیستم بازی‌های اندرویدی دیده می‌شود که با بهره‌گری از ترکیب علایق و فرهنگ کاربر هدف، موفق به کسب سهم مناسب از بازار هم شده‌اند.

همان‌طور که گفته شد، درآمد خالص توسعه‌دهنده‌های اندرویدی در بازار که پس از کسر سهم بازار از هزینه‌ی پرداختی کاربر محاسبه می‌شود، سال گذشته به ۱۸۹ میلیارد تومان رسید. ۱۲۰ میلیارد تومان از درآمد مذکور متعلق به برنامه‌ها و ۶۹ میلیارد تومان متعلق به بازی‌ها بود.


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
نام : کاوه

آی دی اینستاگرام یا کانال تلگرام سایت چیه؟
پاسخ : آی دی اینستاگرام اپلیکیشن ساز : appbuilder.official@

نام : علی مهربان

من از مشتری های قدیمی‌تون هستم حدود 20 تا اپلیکیشن خریدم ازتون، هیچ تخفیفی برای خرید های بعدی بهم نمیدید
پاسخ : آقای مهربان عزیز، حتما در آینده طرح های تخفیفی بیشتری فعال میشن

نام : وحید

سلام یه راهنما بزارید تا ازش کمک بگیریم
پاسخ : دوست عزیز، سایت پشتیبانی آنلاین داره لطفا از اون استفاده کنید.

نام : Bad day

همش دروغه من یه جا خوندم درآمد بازار 258 میلیارده، الان تو اومدی تغییرش دادی کردیش 189 میلیارده
پاسخ : دوست عزیز، آماری که شما میگید برای سال 1397 هست ولی ما در این مطلب آمار سال 98 رو نشون دادیم

نام : منوچهر بختیاری

چند تا اپلیکیشن خریدی که دو میلیون کار کردی؟

نام : هومن معصومی

خوب کار کردی تو که من تا الان 200 تومن هم نداشتم

نام : هلیا هاشمی

من من تا الان سه تا اپلیکیشن پنجاه تومنی خریدم ولی دانلودی زیاد نداشتم لطفا راهنماییم کنید

نام : Mahan mohammadi

من تا الان فقط دو میلیون کار کردم

نام : متین

کوفتشون بشه من پنجاه هزار تومان فقط کار کردن🤦🏻‍♂️😑

نام : مهدی

لعنتی قلب ما ضعیفه از ای رقم ها نشون ما نده😂😂😂

ورود به اکانت کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



اپلیکیشن ساز
ویروس کرونا


بیماری کرونا (کووید-19) یک بیماری مسری است که در اثر ویروس جدید کرونا شیوع پیدا کرده است.


لطفا با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به سلامت خود و جامعه کمک کنید.